Didaktikus célok:
- Felfedezni, hogy nem egyetlen intelligencia létezik.
- Megismerni az összetett intelligencia elmélet 8 intelligenciáját (Howard Gardner).
- Felkelteni a különböző intelligenciák iránti érdeklődést.
- Azonosítani az intelligenciákat, amelyek dominálnak az egyes emberekben és az önismeret fejlesztése.
- Az együttműködés, a segítőkészség és a csapatmunka ösztönzése.
- Az interdiszciplináris csapatok előnyeinek megismerése.
- A kreativitás és a képzelőerő fejlesztése.
A teljes játékszabály letölthető itt.
Verbális-nyelvi intelligencia
Tartalma: Képes hatékonyan kifejezni és megértetni az ötleteit a nyelv segítségével. Képes a szavakat szóban és írásban egyaránt használni.
- 1. kihívástípus (1-4. kártya): Ki kell találni egy eredeti történetet a kártyán megjelenő képek segítségével.
- 2. kihívástípus (5-8. kártya): Meg kell figyelni a képeket és jelezni, hogy melyik tér el a többitől. Meg kell indokolni a választ. (Pl. sárgarépa, mert a föld alatt terem.)
Logikai-matematikai intelligencia:
Tartalma: Képes gyors szellemi számítások végzésére, matematikai problémák megoldására, tudományos módszerek használatára, induktív és deduktív érvelésre, valamint numerikus vagy logikai minták meghatározására.
- 1. kihívástípus (9-12. kártya): Ki kell jönnie a kártya alján lévő számnak vagy mennyiségnek a kártya felső részén szereplő számokból vagy mennyiségekből. A megfelelő műveleteket kell használni.
- 2. kihívástípus (13-16. kártya): Ki kell választania egy lehetőséget a sorozat folytatásához és elmagyarázni a választ.
Vizuális-térbeli intelligencia
Tartalma: Képes a térbeli problémák megoldására, az egyforma képek különböző perspektíváinak felismerésére és képes fejben forgatni az objektumokat. Képes az ötletek vizualizálására, és meg tudja azokat tervezni vagy rajzolni három dimenzióban.
- 1. kihívástípus (17-20. kártya): Melyik forma illeszkedik a lyukba? Meg kell indokolnia a választ. (Például C. ábra, balra fordítva)
- 2. kihívástípus (21-14. kártya): Induljon ki a nyílból és derítse ki, melyik betűhöz vezeti el a labirintus. (Például B-hez vezeti el).
Zenei intelligencia
Tartalma: Képes a zene, az éneklés, a hangszerek megértésére, megkülönböztetésére és kifejezésre a segítségükkel, könnyedén képes zenei darabok olvasására és komponálására.
- 1. kihívástípus (25-28. kártya): Reprodukálja a bemutatott ritmust. Mindegyik pontnál a tenyerével és mindegyik oszlopnál két ujjával kell az asztalon ütnie ritmust.
- 2. kihívástípus (29-32. kártya): Elénekel egy dalt, ami a képhez kapcsolódik (Pl. Boldog születésnapot)
Testi-kinesztetikus intelligencia
Tartalma: Képes a testét precíz mozgások és tevékenységek végzésére használni a kitűzött cél elérése érdekében. Használja a testi képességeket, mint az erőt, a sebességet, a hajlékonyságot, a koordinációt és az egyensúlyt.
- 1. kihívástípus (33-36. kártya): Elvégzi a kártyán szereplő mozdulatokat, és megismétli a jelzés szerint (Pl. ?x3? = háromszor kell megismételni).
- 2. kihívástípus (37-40. kártya): Felveszi a karakter pozícióját és megpróbál 5 másodpercig ebben a helyzetben maradni.
Intraperszonális intelligencia
Tartalma: Képes megismerni mindazokat az aspektusokat, amelyek önmagunkhoz és a gondolkodásmódunkhoz, az érzéseinkhez és a cselekedeteinkhez tartoznak. Ez az önismeret, amit magunkról tudunk.
- Kihívás (41-48. kártya): A két kép közül melyikkel tud jobban azonosulni? Próbálja meg elmagyarázni, hogy mi tetszik, vagy mit szeret a választott lehetőségben. Kezdheti például azzal, hogy ?jobban azonosulok...? vagy ?jobban tetszik...?. Például jobban azonosulok a kutyához, mert szeretem, ha körülvesznek az emberek, mindig szeretek játszani és szófogadó vagyok.
Interperszonális intelligencia
Tartalma: Képes optimális módon interakciót folytatni másokkal, figyelembe véve, hogyan érzik magukat, képes vezetni egy csapatot és odafigyelni az igényekre.
- Kihívás (49-56. kártya): Több játékos segítségével (2-8) bemutatja a kártyán megjelenő betűt, számot vagy jelet. Képesnek kell lennie arra, hogy koordinálja az összes játékost a cél érdekében
Természeti intelligencia
Tartalma: Képes arra, hogy érzékelje, megkülönböztesse és kategorizálja a különböző élőlények, természeti jelenségek vagy különböző környezetek vagy élőhelyek közötti kapcsolatokat. Ismeretet szerez a természetről és a környezetről.
- Kihívás (57-64. kártya): Felismeri, milyen közös elemei vannak a kártyákon látható képeknek (pl. hideg éghajlaton élő állatok)